woensdag 17 augustus 2016

168 kilometer

Us soan Tsjeard  haldt fan útdagende sporten.
Dizze moanne giet er wer sa'n útdaging oan.
Lês it ûndersteande en folch him.......

Hoi allen,

Hebben jullie zin in een weekendje wakker blijven en volop passief genieten van een sportieve activiteit? Hier is je kans!

Op vrijdag 26 augustus start de Ultra Trail du Mont Blanc, UTMB, in het Franse Chamonix. De race voert door Italie en Zwitserland om vervolgens na een volle ronde rond de Mont Blanc weer in Chamonix te finishen. De totale afstand is 168 kilometer. Er zitten in totaal 10.000 hoogtemeters in (Zo werken hoogtemeters). De winnaar van 2015, Xavier Thevenard deed er 21 uur en 9 minuten over! Het verschil tussen de de profs en de amateurs is enorm in zo’n race. De nummer 100 deed er al meer dan 30 uur over. Totaal kwamen er 1499 van de 2500 deelnemers over de finish. De langzaamsten hebben de volle 47 uur nodig om weer veilig in Chamonix aan te komen. 

De UTMB is een non-stop race waarbij je grotendeels zelfvoorzienend bent onderweg. Gemiddeld is er om de 3 tot 4 uur een verzorgingspost. Verder dragen alle deelnemers een hele lijst met verplichte uitrusting (zie bijlage) met zich mee.  

Omdat ik twee jaar terug zo intens heb genoten van de TDS van 118 kilometer lijkt dit mij een logische vervolgstap. Voor wie het interessant vindt ben ik te volgen via een van de volgende linkjes. 

Via de Facebook pagina: https://www.facebook.com/tsjeard.hofstra Hierop komen hopelijk de 25 automatische updates bij alle tijdregistratie passages en misschien eens een foto van een briljant uitzicht of van een zwaar gehavende deelnemer (selfie?) op een verzorgingspost :-) 

Via de website van de organisatie: http://utmb.livetrail.net/coureur.php Typ in het zoekveld Tsjeard of 455 en je krijgt een pagina te zien met het hoogteprofiel met bolletjes. Ieder bolletje is een tijdregistratiepunt. Tussen ieder punt kan wel enkele uren zitten, dus voor de relaxende volger ;) Kun je mooi tussendoor zelf even trainen! 

Via deze website: http://utmb2016.legendstracking.com/ Ik draag een “tracker” bij mij waardoor ik 24/7 te volgen ben. Iedere 90 seconden ververst de pagina en ben ik als het goed is weer een stukje verder op de kaart. Ook krijg je op deze pagina een goed overzicht van de gehele route. Dus besteed je weekend goed en blijf geconcentreerd naar dat puntje op het scherm kijken! Trainen kan ook volgend weekend wel weer ;)

Via een live aanwezigheid: voor een kleine honderdvijftig euro vlieg je vanaf Amsterdam naar Geneve, vanaf daar gaat er een paar keer per dag een shuttle service naar Chamonix en ben je er gewoon live bij, tentje mee en ervaar een ongeëvenaarde sfeer onder zo’n 7000 trailrunners. 

Mijn doel is om de finish te halen. Als ik daar 45 uur voor nodig heb is dat prima. 


Ik wens jullie allemaal heel veel volg plezier! Mijn telefoon staat gedurende de race uit. Dus even gezellig bijkletsen of appen zit er even niet in. 

Geen opmerkingen: